Markedsundersøgelse - hvorfor har vi brug for undersøgelser?

Hvad er markedsundersøgelser, hvad er undersøgelser og forskning for?

Markedsundersøgelser består af dataindsamling og fortolkning. Disse aktiviteter tillader etablering af grundlæggende markedselementer, herunder priser på varer og tjenesteydelser, deres efterspørgsel og udbud samt forbrugernes mening og adfærd. Markedsundersøgelser gør det også muligt at definere kursen konkurrenten tager.

I øjeblikket afhænger en virksomheds succes af analyse, der gør det lettere at træffe de rigtige beslutninger i erhvervslivet. Kendskabet til markedets krav og ordentligt anvendte marketingstrategier tillader nye tjenester og produkter i at opstå.

Markedsundersøgelse - hvorfor har vi brug for undersøgelser?

Nøgleelementet i at indsamle data, der giver dominans over konkurrenterne, er markedsundersøgelse.

Sådan forskning er tilrådelig i tilfælde af øget risiko, når vigtige beslutninger om virksomhedens handlinger træffes. Sådanne situationer omfatter for det meste:

  • AFremkomst af konkurrence, der har stor interesse blandt kunderne.
  • Planlagt ekspansion til nye markeder.
  • Omdanne sælgers marked til et købers marked.
  • Ændringer der indebærer et givet lands regerings økonomiske politik.
  • Konstant ændring i købernes krav og et fald i deres behov.

Hovedårsagen til forskning udført af service- og produktvirksomheder, er stigende efterspørgsel på tilbudte produkter. Nedenstående faktorer er kendt for at være nyttige til at få så mange kunder som muligt:

  • Testforskning
  • Prisforskning
  • Brand forskning
  • Undersøgelsesforskning
  • Kundetilfredshedsforskning
  • Husholdningspaneler

Der er mange faktorer, som påvirker valget af forskningsmetoder, såsom: tid, vi har til at indsamle dataene, størrelsen af det undersøgte område, de finansielle udgifter og forskningsformålet.

En undersøgelse er en af de mest populære forskningsteknikker. På grund af den nemme dataindsamling og dennes nemme analyse, blev det det grundlæggende værktøj til markedsundersøgelser.

En undersøgelse er en af de mest populære forskningsteknikker.

Vi skelner mellem få typer af undersøgelser, som gør det nemmere at vælge den rigtige teknik til det undersøgte problem og aspekter, der er vigtige for kunden. I øjeblikket omfatter de anvendte kortlægningsmetoder:

  • Telefonopkald,
  • Mail,
  • Presse,
  • Direkte,
  • Radio og tv,
  • Reklame,
  • Computer,
  • Auditorium,
  • Uddeling;

I Internet-æraen er den mest tilgængelige og billigste metode til dataindsamling, en online og mobil undersøgelse. En sådan forskning har et relativt højt niveau til lave økonomiske omkostninger. Spørgsmål til online undersøgelser er enkle, og at besvare dem er ikke svært for deltagerne.

Undersøgelsesanonymitet garanterer troværdigheden af de givne svar, der korrelerer med effektiviteten af den udførte undersøgelse.

TGM Research - mobile surveys
TGM Panel Danmark tilhører den globale markedsundersøgelsesleverandør - TGM Research FZE. Vi lever alle i en digital verden. Lad os udforske den for markedsundersøgelsen. Bliv medlem i denne mobile rejse.

PANEL OVERSIGT